Isnin, 20 Jun 2011

Macamana akhbar Utusan Malaysia boleh kaitkan ulama muda Umno dengan kononnya kegiatan militan Jemaah Islamiah (JI)?


Macamana akhbar Utusan Malaysia boleh kaitkan ulama muda Umno dengan kononnya kegiatan militan Jemaah Islamiah (JI)? Adakah Utusan tak buat kajian sebelum keluarkan artikel di bawah ini di mana sebuah maahad di Kuala Pilah tempat dimana ulama muda Umno ditangkap penguatkuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan kerana mengajar tanpa tauliah dikaitkan pula dengan JI.




Agaknya Utusan hendak mengkritik Umno tanpa mereka sedari.
 
Hentam sajalah Labu !

MAAHAD, SEKOLAH AGAMA TERLIBAT
Utusan Malaysia 20 Jun 2011
 
SEREMBAN 19 Jun – Selepas pendedahan mengenai sebuah maahad di negara ini yang merekrut belia berasaskan ideologi pemimpin militan Jemaah Islamiah (JI), gerakan yang sama itu juga dikatakan aktif mempengaruhi belia seawal usia 16 tahun di beberapa sekolah agama dan maahad di Negeri Sembilan.
 
Dalam pada itu, tinjauan Utusan Malaysia di sebuah maahad yang dipercayai menjalankan kegiatan tersebut di Kuala Pilah hari ini mendapati, terdapat beberapa individu berada di kawasan maahad sedang menunggu untuk menunaikan solat Maghrib secara berjemaah.

Sumber : Utusan
 
ULAMA MUDA UMNO DIBENAR CABAR MAJLIS AGAMA NEGERI SEMBILAN
PUTRAJAYA, 5 Julai — Mahkamah Persekutuan hari ini membenarkan ulama muda menyertai Umno bulan lalu, Fathul Bari Mat Jahya dan rakannya untuk mencabar Majlis Agama Islam Negeri Sembilan mendakwa mereka menyampaikan kuliah agama tanpa tauliah di negeri itu menggunakan Seksyen 53(1) Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan 1992 (Pindaan 2004).


 
40 ULAMA MUDA SERAH BORANG KEANGGOTAAN UMNO KEPADA NAJIB
KUALA LUMPUR, 25 Jun 2010 (Bernama) -- Seramai 40 orang terdiri daripada ulama muda hari ini menyerahkan borang bagi menganggotai Umno kepada Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Seorang lagi ulama Fathul Bari Mat Jahya, 29, berkata langkah mereka menganggotai Umno itu berikutan janji Umno untuk memastikan pihak ilmuan dapat meneruskan kerja-kerja dakwah mereka.

Sumber : BERNAMA

 
PENDAKWAH PERLU ADA TAULIAH - JHEAINS
SEREMBAN 2 Mac 2010 (Utusan Malaysia) - Pengarah JHEAINS, Johani Hassan berkata, pendakwah yang hendak mengajar atau berceramah di negeri ini perlu terlebih dahulu mendapatkan pengesahan dan tauliah daripada jabatan itu.
 
Katanya, JHEAINS tidak pernah berkompromi dalam soal itu, malahan bertegas terhadap perkara berkaitan tauliah demi kepentingan umat keseluruhannya.
Mengenai penahanan anak bekas Mufti Perlis, Fathul Bari Mat Jahya, 30, sewaktu berceramah di Maahad Ittiba Sunnah, Kuala Pilah pada 28 Februari lalu, Johani berkata, surat pemakluman telah pun diberikan kepada pihak penganjur.

Sumber :  Utusan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan